Äventyrare årskurs 6-8

Välkommen till Äventyraravdelningen.

Vi träffas på torsdagar 18:30-20:00, höstterminen började den 7 september. Fram till vecka 42 är vi i Stora Pene. Från vecka 45 är vi på Bergendalska gården (Norra esplanaden 34)

Terminsprogram för terminen

Här kan du ladda ner programmet för aktuell termin som pdf-fil: Terminsprogram Äventyrarna VT24.

Vill du prova på scouting?

Vill du komma och prova på scouting börjar du med att fylla i formuläret Intresseanmälan/registrering för Växjö scoutkår. Beroende på hur många scouter och ledare vi har på avdelningen kan det ta olika lång tid innan vi kan erbjuda dig att komma och prova på.

Kontakt

Om du vill komma i kontakt med Äventyrarna så kan du skicka ett mejl till aventyrare@vaxjoscoutkar.se  Eller använder du kontaktuppgifterna till respektive ledare nedan.

Ledare på avdelningen Äventyrare

Anders Allard